Selamat Datang Awak :D

Terima Kasih kerana sudi menjejak kaki ke blog saya yang tak hensem nieh. Kalau dah masuk blog saya, jangan lupa follow taw. Sayang korang semua :D

Monday 11 February 2013

Keajaiban Angka 7

Assalamualaikum.
Sumpah aku rindu blog aku.
Habis berhabuk blog aku sebab lama tak update.

Hari ni aku nak update pasal angka 7.
Kalau tak asyik update pasal hantu je memanjang. HOHO !!

Here we go !!
LISTEN !! LISTEN !! LISTEN !!

Angka 7 memiliki keistimewaannya di sisi ALLAH.
Antara kelebihan angka 7 ini adalah :

  • 7 lapisan langit.
  • 7 lapisan bumi.
  • 7 ayat dalam surah Al-Fatihah termasuk Bismillah.
  • 7 anggota badan menyentuh bumi ketika sujud iaitu "Dahi, dua tapak tangan, dua lutut & dua kaki".
  • 7 takbir dalam rakaat pertama solat hari raya.
  • 7 pintu syurga.
  • 7 pintu neraka.
  • 7 hari dalam seminggu.
  • 7 benua.
  • 7 lautan di bumi.
  • 7 warna pelangi.
  • 7 juga adalah nilai "NEUTRAL" iaitu antara sifat asid dan alkali.
  • 7 atom karbon dalam setiap molekul.
  • 7 tulang belakang leher yang menyambungkan kepala.
  • Solat diperintahkan kepada budak yang mencapai usia 7 tahun
  • Ibadah yang dilakukan ketika menunaikan haji seperti "Sai , Melontar & Tawaf" dilakukan 7 kali.

Tudiaaa.
Amacammm.
Confirm teruja kan.

Apa ada disebalik angka 7 nieh.
Hanya ALLAH saja yang mengetahui.

Mungkin sampai sini saja aku update.


Pergi TESCO cari maggi.
Ada masa aku update lagi.

Berpantun pulak.
Hahaha.

No comments:

Post a Comment

KakiBlog